Protokół z VIII sesji VII kadencji Rady Powiatu Chełmińskiego

PROTOKÓŁ NR VIII/2025
z VIII Sesji Rady Powiatu Chełmińskiego VII kadencji 
odbytej w dniu 25 marca 2025 r. 



Sesja odbyła się w dniu 25 marca 2025 r.
w siedzibie Starostwa Powiatowego
i trwała od godziny 14.00 do godziny 
Na ogólną liczbę 17 radnych obecnych
na sesji było 15.


Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad VIII sesji Rady Powiatu.
4. Przyjęcie protokołu z VII i VI sesji Rady Powiatu.
5. Informacja o pracy Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
6. Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu chełmińskiego w roku 2024:
 - referuje: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Chełmnie,
 - dyskusja.
7. Sprawozdanie z działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Ludzie - Ludziom w Chełmnie:
 - referuje: Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Chełmnie,
 - dyskusja.
8. Podjęcie uchwały w sprawie oceny działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Chełmnie:
 - referuje: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
 - opinia Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 1/.
9. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie w 2024 roku:
 - referuje: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 
 - dyskusja.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:
 - referuje: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
 - opinia Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 2/.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej:
 - referuje: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,
 - opinia Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 3/.
12. Sprawozdanie Starosty Chełmińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2024 r.:
 - referuje: Starosta Chełmiński,
 - dyskusja.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 4/.
14. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 5/.
15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Podstawowej Specjalnej im. E. Kennedy Shriver w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 6/.
16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Chełmińskiego:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 7/.
17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 8/.
18. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków:
 - referuje: Wicestarosta Chełmiński,
 - opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 9/.
19. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania członka Rady Powiatu Chełmińskiego do składu Komisji Konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki dla której Powiat Chełmiński jest organem prowadzącym:
 - referuje: Wiceprzewodniczący Rady Powiatu,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 10/.
20. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady Powiatu Chełmińskiego za 2024 rok:
 - referuje: Wiceprzewodniczący Rady Powiatu,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 11/.
21. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na 2025 rok:
 - referuje: Skarbnik Powiatu,
 - opinia: Komisji Budżetu i Mienia, 
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 12/.
22. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Chełmińskiego na lata 2025 - 2037:
 - referuje: Skarbnik Powiatu,
 - opinia Komisji Budżetu i Mienia,
 - dyskusja,
 - podjęcie uchwały /druk nr 13/.
23. Interpelacje i zapytania.
24. Informacje.
25. Wolne wnioski.
26. Zakończenie.



Ad. 1.
Otwarcie obrad.

Prowadząca obrady - pan Janusz Błażejewicz
dokonał otwarcia obrad VIII sesji Rady Powiatu VII kadencji. 


Ad. 2.
Stwierdzenie quorum.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- na podstawie listy obecności stwierdził quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał. W momencie otwarcia obrad w sesji uczestniczyło 15 radnych, /lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu/. W chwili otwarcia obrad nieobecna była: radna Barbara Konieczna i Przewodniczący Rady Paweł Marwitz. Zaproszeni goście: Starosta Chełmiński - pan Zdzisław Gamański , Wicestarosta Chełmiński - pani Dorota Żulewska, Skarbnik Powiatu - Janina Siemiątkowska, Sekretarz Powiatu - pan Tadeusz Derebecki, pan Tomasz Guzek - Komendant PSP w Chełmnie, pan Dariusz Jach - Kierownik WTZ w Chełmnie , pan Sylwester Glaubert - Dyrektor PCPR w Chełmnie.


Ad. 3.
Przyjęcie porządku obrad VIII sesji Rady Powiatu.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- powiedział, że porządek obrad radni otrzymali wraz z materiałami na sesję /załącznik nr 2 do protokołu/. Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do porządku obrad. W związku z brakiem wniosków stwierdził, że porządek obrad VIII sesji został przyjęty. 


Ad. 4.
Przyjęcie protokołu z obrad Vi i VII sesji Rady Powiatu.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- powiedział, że protokoły zostały wyłożone do wglądu w Biurze Rady i nie zgłoszono do nich uwag. W związku z powyższym powiedział, że protokoły z VI i VII sesji zostały przez Radę przyjęte. 


Ad. 5.
Informacja o pracy Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

Pan Starosta
przekazał informację o pracy Zarządu Powiatu w okresie między sesjami, tj. od dnia 26 listopada 2024 do dnia 25 marca 2025 r.

Zarząd Powiatu w omawianym okresie obradował na 12 posiedzeniach.

Zarząd Powiatu w okresie tym podjął 30 uchwał w następujących sprawach:
 1) przyjęcia darowizny nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Skarbu Państwa,
 2) zmiany uchwały w sprawie budżetu na rok 2024,
 3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego do zaciągania zobowiązań,
 4) upoważnienia dla pracownika starostwa i kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych powiatu do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych, związanych z prowadzeniem bieżącej działalności,
 5) przyjęcia Regulaminu określającego zasady rekrutacji i udziału w projekcie pn. „Zawodowo i profesjonalnie w szkołach z powiatu chełmińskiego” realizowanego w latach 2025 - 2026 dla uczniów w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe na terenie powiatu chełmińskiego,
 6) przyjęcia Regulaminu określającego zasady rekrutacji i udziału w projekcie pn. „Prosta sprawa - kompetencje to podstawa” realizowanego w latach 2025 - 2026 dla uczniów w szkole prowadzącej kształcenie ogólne na terenie powiatu chełmińskiego,
 7) ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im. Ignacego Łyskowskiego w Grubnie,
 8) ustalenia standardów i zasad funkcjonowania szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Chełmiński, na rok szkolny 2025/2026,
 9) zaliczenia drogi zlokalizowanej na działce nr 189/20 (obręb Stolno), położonej na terenie gminy Stolno, do kategorii dróg gminnych - przekazana została do Powiatowego Zarządu Dróg,
10) ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat pobieranych przez placówki doskonalenia nauczycieli, szkoły wyższe oraz inne podmioty, których zadania statutowe obejmują doskonalenie zawodowe nauczycieli oraz formy i specjalności kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane,
11) przyjęcia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2025 rok,
12) upoważnienia do sprawowania kontroli nad placówkami opiekuńczo - wychowawczymi położonymi na terenie Powiatu Chełmińskiego,
13) wyrażenia opinii, dotyczącej zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drogi gminnej nr 060128C w Ostrowie Świeckim”,
14) wyrażenia opinii, dotyczącej zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drogi do Gminnej Biblioteki Publicznej Centrum Usług Kulturalno - Społecznych w Kolnie”,
15) powołania komisji opiniującej wnioski o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków,
16) regulaminu Plebiscytu na Sportowca Powiatu Chełmińskiego Roku 2024,
17) powołania Komisji Konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im. Ignacego Łyskowskiego w Grubnie,
18) zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2025,
19) ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w roku 2025,
20) powołania imiennego składu komisji konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego w roku 2025,
21) ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, pod nazwą „Prowadzenia szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w roku 2025”,
22) powołania imiennego składu komisji konkursowej w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pod nazwą: „Prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w roku 2025”,
23) zatwierdzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im. Ignacego Łyskowskiego w Grubnie,
24) powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im. Ignacego Łyskowskiego w Grubnie,
25) ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania „Działania na rzecz osób niepełnosprawnych w 2025 r.”,
26) ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania „Wsparcie i promocja rodzicielstwa zastępczego w 2025 r.”,
27) planu kontroli w 2025 r.,
28) wyrażenia opinii, dotyczącej inwestycji drogowej pn. „Rozbudowa ulicy Polnej i Łunawskiej w Chełmnie”,
29) przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Chełmińskiego za 2024 rok, informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej za 2024 rok, informacji o stanie mienia na dzień 31.12.2024 r.,
30) przyjęcia sprawozdania z wykonania planu finansowego, zobowiązań i należności Zespołu Opieki Zdrowotnej w Chełmnie za 2024 rok.

Zarząd Powiatu przygotował 11 projektów uchwał Rady Powiatu w Chełmnie w następujących sprawach:
1) zmiany adresu siedziby Szkoły Podstawowej Specjalnej im. Eunice Kennedy Shriver w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie, w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku,
2) zmiany adresu siedziby Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie, w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku,
3) zmiany adresu siedziby Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie, w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku,
4) ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Chełmińskiego,
5) przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
6) określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych wraz z proponowanym dofinansowaniem dla stowarzyszeń,
7) oceny działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Chełmnie wraz ze Sprawozdaniem z działalności WTZ przy Stowarzyszeniu Ludzie - Ludziom w Chełmnie za 2024 rok,
8) zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
9) ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania,
10) zmiany uchwały w sprawie budżetu na 2025 rok,
11) zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Chełmińskiego na lata 2025 - 2037.

Ponadto Zarząd Powiatu:
 - zatwierdził Plan finansowy Zespołu Opieki Zdrowotnej w Chełmnie na rok 2025,
 - zatwierdził umowę na wsparcie realizacji zadania publicznego „Prowadzenie Domu Pomocy Społecznej w Chełmnie” z przeznaczeniem na nagrody dla pracowników DPS,
 - zatwierdził „Raport z wykonania powiatowego programu ochrony środowiska - lata 2022 - 2023”,
 - podpisał umowę ze Stowarzyszeniem Ludzie - Ludziom w sprawie dofinansowania prowadzenia Warsztatów Terapii Zajęciowej w Chełmnie, przy udziale środków PFRON do 90 % oraz aneks do umowy nr 1/2004 z dnia 10.11.2004 r. ze Stowarzyszeniem Ludzie - Ludziom w sprawie dofinansowania prowadzenia Warsztatów Terapii Zajęciowej w Chełmnie,
 - podpisał umowę z Gminą Chełmno w sprawie przekazania dotacji na realizację projektu pn. „Zastrzyk zdrowia dla administracji publicznej powiatu chełmińskiego”,
 - zatwierdził porozumienie z Województwem Kujawsko - Pomorskim w sprawie określenia zasad przekazywania rekompensat w części stanowiącej zwrot utraconych przychodów z tytułu stosowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym,
 - wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie inwestycji drogowej pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1627C Unisław - Żygląd” - Etap II, ze środków rezerwy subwencji ogólnej,
 - zatwierdził umowę nr 6/2025 z Wojewodą Kujawsko - Pomorskim w sprawie udzielenia wsparcia finansowego ze środków Funduszu Pracy na realizację rządowego programu „Dofinansowanie wynagrodzeń rodzin zastępczych zawodowych i prowadzących rodzinne domy dziecka na lata 2024 - 2027”,
 - przyznał nagrody w ramach konkursu „Sportowiec Powiatu Chełmińskiego Roku 2024”,
 - zatwierdził umowę z Wojewodą Kujawsko - Pomorskim w sprawie udzielenia dotacji na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na 2025 r.,
 - zatwierdził umowę ze Zgromadzeniem Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo Prowincja Chełmińsko - Poznańska w sprawie dofinansowania wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024 - 2027: Dla Domu Pomocy Społecznej w Chełmnie,
 - zatwierdził umowę z Caritas Diecezji Toruńskiej w sprawie dofinansowania wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024 - 2027: Dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Chełmnie,
 - zatwierdził Plan Pracy Środowiskowego Domu Samopomocy Caritas Diecezji Toruńskiej w Chełmnie typ A i B na 2025 r.,
 - wyraził zgodę na realizację zadań wspólnych w roku 2025:
 - z Gminą Unisław na kontynuację przebudowy drogi powiatowej nr 1624C Bruki Kokocka - Jeleniec - przy kwocie partycypacji ze strony gminy 100 tys. zł i 100 tys. zł ze strony powiatu,
 - z Gminą Papowo Biskupie na kontynuację przebudowy drogi powiatowej nr 1625C Jeleniec - Cepno - przy kwocie partycypacji ze strony gminy 50 tys. zł i 100 tys. zł ze strony powiatu,
 - z Gminą Stolno na kontynuację przebudowy drogi powiatowej nr 1630C Obory - Robakowo - przy kwocie partycypacji ze strony gminy 50 tys. zł i 100 tys. zł ze strony powiatu,
 - z Gminą Lisewo na przebudowę drogi powiatowej nr 1642C Stacja PKP Kornatowo - do drogi nr 548 - przy kwocie partycypacji ze strony gminy 100 tys. zł i 200 tys. zł ze strony powiatu,
 - zapoznał się z Informacją Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmnie o bezrobociu i działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmnie w roku 2024 oraz z Planem działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Chełmnie na rok 2025,
 - podpisał umowę z Wojewodą Kujawsko - Pomorskim w sprawie udzielenia dotacji na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na 2025 r.,
 - podpisał umowę ze Zgromadzeniem Sióstr Pasterek od Opatrzności Bożej w Jabłonowie Pomorskim w sprawie dofinansowania wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024 - 2027,
 - postanowił przyznać nagrody dla pracowników Zespołu Opieki Zdrowotnej i Powiatowej Inspekcji Sanitarno - Epidemiologicznej w Chełmnie z okazji Światowego Dnia Zdrowia i Dnia Pracownika Służby Zdrowia,
 - podpisał porozumienie z Województwem Kujawsko - Pomorskim w sprawie przystąpienia w roku 2025 do realizacji „Programu zapobiegania upadkom dla seniorów w województwie kujawsko - pomorskim”.
 
 
Ad. 6.
Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu chełmińskiego w roku 2024.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Tomasza Guzka - Komendanta Powiatowego PSP w Chełmnie o omówienie sprawozdania.

Pan Tomasz Guzek - omówił sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu chełmińskiego w roku 2024 /załącznik nr 3 do protokołu/. 

Dyskutantów w temacie nie było.


Ad. 7.
Sprawozdanie z działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Ludzie - Ludziom w Chełmnie.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Dariusza Jacha o omówienie sprawozdania.

Pan Dariusz Jach - omówił Sprawozdanie z działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Ludzie - Ludziom w Chełmnie /załącznik nr 4 do protokołu/. 

Dyskutantów w temacie nie było.


Ad. 8.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Sylwestra Glauberta - Dyrektora PCPR o przedstawienie projektu uchwały. 

Pan Sylwester Glaubert - omówił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON znajdujący się na druku nr 1 /załącznik nr 5 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej do projektu uchwały /załącznik nr 6 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/65/2025 w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON /załącznik nr 7 do protokołu/.


Ad. 9.
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie w 2024 roku.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Sylwestra Glauberta - Dyrektora PCPR o przedstawienie sprawozdania. 

Pan Sylwester Glaubert - omówił sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie w 2024 roku (załącznik nr 8 do protokołu).

Dyskutantów w temacie nie było


Ad. 10.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Sylwestra Glauberta - Dyrektora PCPR o przedstawienie projektu uchwały. 

Pan Sylwester Glaubert - omówił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON znajdujący się na druku nr 2 /załącznik nr 9 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej do projektu uchwały /załącznik nr 10 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/66/2025 w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, na realizację których przeznacza się środki PFRON /załącznik nr 11 do protokołu/.


Ad. 11.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.


O godz. 14.30 salę posiedzeń opuścił Radny Aleksander Peszka.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - poprosił pana Sylwestra Glauberta - Dyrektora PCPR o przedstawienie projektu uchwały. 

Pan Sylwester Glaubert - omówił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, znajdujący się na druku nr 3/załącznik nr 12 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej do projektu uchwały /załącznik nr 13 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/67/2025 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, /załącznik nr 14 do protokołu/.

Prowadzący obrady ogłosił 10 - minutową przerwę od godz. 14.31 do 14.40.
Sesję opuścił radny Mariusz Krzemiński.


Ad. 12.
Sprawozdanie Starosty Chełmińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2024 r.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił pana Starostę - Zdzisława Gamańskiego o przedstawienie sprawozdania. 

Pan Zdzisław Gamański - Starosta Chełmiński - omówił sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2024 r. (załącznik nr 15 do protokołu).

Dyskutantów w temacie nie było.


Ad. 13.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały.

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku znajdujący się na druku nr 4 /załącznik nr 16 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 17 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/68/2025 w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku załącznik nr 18 do protokołu/.


Ad. 14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku znajdujący się na druku nr 5 /załącznik nr 19 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 20 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/69/2025 w sprawie zmiany adresu siedziby Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku /załącznik nr 21 do protokołu/.


Ad. 15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Podstawowej Specjalnej im. E. Kennedy Shriver w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Podstawowej Specjalnej im. E. Kennedy Shriver w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku - znajdujący się na druku nr 6/załącznik nr 22 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 23 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/70/2025 w sprawie zmiany adresu siedziby Szkoły Podstawowej Specjalnej im. E. Kennedy Shriver w Chełmnie wchodzącej w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Chełmnie w zakresie zmiany numeru porządkowego budynku - załącznik nr 24 do protokołu/.


Ad. 16.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Chełmińskiego.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Chełmińskiego znajdujący się na druku nr 7 /załącznik nr 25 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 26 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/71/2025 w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz publicznych szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze Powiatu Chełmińskiego /załącznik nr 27 do protokołu/.


Ad. 17.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania znajdujący się na druku nr 8 /załącznik nr 28 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 29 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/72/2025 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania/załącznik nr 30 do protokołu/.

 
Ad. 18.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - poprosił panią Dorotę Żulewską - Wicestarostę Chełmińskiego o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Dorota Żulewska - Wicestarosta - omówiła i uzasadniła projekt uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków znajdujący się na druku nr 9 /załącznik nr 31 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały /załącznik nr 32 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/73/2025 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków /załącznik nr 33 do protokołu/.


Ad. 19.
Podjęcie uchwały w sprawie wskazania członka Rady Powiatu Chełmińskiego do składu Komisji Konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki dla której Powiat Chełmiński jest organem prowadzącym.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- omówił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie wskazania członka Rady Powiatu Chełmińskiego do składu Komisji Konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki dla której Powiat Chełmiński jest organem prowadzącym znajdujący się na druku nr 10 /załącznik nr 34 do protokołu/. Wskazał, że na członka Komisji Konkursowej został wytypowany radny Bartłomiej Raś, następnie zapytał, czy są inne kandydatury. W związku z brakiem innych kandydatur , zapytał radnego Rasia, czy wyraża zgodę na kandydowanie.

Radny Bartłomiej Raś - wyraził zgodę.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/74/2025 w sprawie wskazania członka Rady Powiatu Chełmińskiego do składu Komisji Konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki dla której Powiat Chełmiński jest organem prowadzącym /załącznik nr 35 do protokołu/.


Ad. 20.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady Powiatu Chełmińskiego za 2024 rok.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- omówił i uzasadnił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady Powiatu Chełmińskiego za 2024 rok, znajdujący się na druku nr 11 /załącznik nr 36 do protokołu/. 

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/74/2025 w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności Komisji Rady Powiatu Chełmińskiego za 2024 rok /załącznik nr 37 do protokołu/.


Ad. 21.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na 2025 rok.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Skarbnik - Janinę Siemiątkowską o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Janina Siemiątkowska - Skarbnik Powiatu - omówiła i uzasadniła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na 2025 rok znajdujący się na druku nr 12 /załącznik nr 38 do protokołu/. 

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Budżetu i Mienia do projektu uchwały /załącznik nr 39 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/75/2025 zmieniającą uchwałę w sprawie budżetu na 2025 rok /załącznik nr 40 do protokołu/.


Ad. 22.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Chełmińskiego na lata 2025 - 2037.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poprosił panią Janinę Siemiątkowską - Skarbnika Powiatu o przedstawienie projektu uchwały. 

Pani Janina Siemiątkowska - Skarbnik Powiatu - omówiła i uzasadniła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Chełmińskiego na lata 2025 - 2037 znajdujący się na druku nr 13 /załącznik nr 41 do protokołu/.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz - przedstawił pozytywną opinię Komisji Budżetu i Mienia do projektu uchwały /załącznik nr 42 do protokołu/.

Dyskutantów w temacie nie było.

Prowadzący obrady poddał pod głosowanie wyżej wymieniony projekt uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się. Rada Powiatu Chełmińskiego jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr VIII/76/2025 zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Chełmińskiego na lata 2025 - 2037 /załącznik nr 43 do protokołu/.


Ad. 23.
Interpelacje i zapytania.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- poinformował, że do Biura Rady Powiatu nie wpłynęły żadne interpelacje i zapytania w okresie międzysesyjnym.


Ad. 24.
Wolne wnioski.

Radny Nilanjan Ghosh
- podziękował za wsparcie finansowe udzielone przez Zarząd Powiatu na sfinansowanie inicjatywy pn: „Samorządy dzieciom” polegającej na pokryciu kosztów projekcji filmów w Kinoteatrze Rondo oraz dopłat w 50% do zakupu wejściówek na basen w Chełmnie dla dzieci podczas trwania ferii zimowych.


Ad. 25.
Informacje.

Prowadzący obrady - pan Janusz Błażejewicz
- powiadomił o pismach, które wpłynęły do Biura Rady Powiatu Chełmińskiego /zał. Nr 44/. Dodał, że każdy z radnych otrzymał imienne podziękowanie za wsparcie finansowe przez Radę powiatu Prudnickiego w walce ze skutkami powodzi. 


Ad. 26.
Zakończenie obrad.

Przewodniczący Rady - Janusz Błażejewicz
- w związku z wyczerpaniem porządku obrad dokonał zamknięcia VIII sesji Rady Powiatu Chełmińskiego VII kadencji.


Protokołowała: Alicja Arendt - Pera

Przewodniczył: Janusz Błażejewicz

metryczka


Wytworzył: Alicja Arendt-Pera (6 listopada 2025)
Opublikował: Dariusz Banach (6 listopada 2025, 14:42:38)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2